Håpløst, Color Line!

Color Line parkering 2-kopi (1)

Kjære Color Line: Er det virkelig nødvendig å gjøre livet så helvetes vanskelig for bilgjester på det heisbare bildekket om bord i Color Magic og Color Fantasy? Er økonomien så krevende at dere ikke kan ofre 30-40 bilplasser (av ca. 550 personbilplasser) for å gjøre tilværelsen litt mer akseptabel for inn- og utstigning enn tilfellet er nå?

Det parkeres så tett at det er på grensen til umulig å komme inn og ut av bilen. For å klare dette, bør man være rimelig smidig i kroppen – og helst ikke ha fått for store alderstillegg rundt ekvator. Da er det en virkelig pine å ta seg ut og inn, og vi har ved tallrike anledninger lært mange nye morsomme ord her på bildekket!

Når det stues så vanvittig trangt, øker selvsagt også mulighetene for parkeringsskader betydelig – og vi tør ikke tenke på hvordan det skulle vært om vi hadde prøvd denne øvelsen med en 2-dørs coupémodell med sine meget brede dører og lave høyde! Trolig hadde vi sittet i bilen ennå…

Det er mange som har forlatt dette heisbare bildekket med høyt frustrasjonsnivå – men så heves humøret raskt til topps igjen med flott mat og god service, forskjellige aktivitetstilbud og gode shoppingmuligheter.

Men det siste inntrykket blir likevel den samme prøvelsen for å komme inn i bilen igjen…

Lytt litt til deres ansatte som dirigerer parkeringen ved ombordkjøring – de ser og vet hvor (unødvendig) håpløs denne situasjonen faktisk er!

Følg og lik oss:

4 kommentarer om “Håpløst, Color Line!

  1. Ja ja Frank. Klarte ikke å dy meg denne gangen, må bare kommentere opplevelsen din. Husk å ikke spise for mye om bord i båten, da kan du risikere å måtte gå på land uten bilen.

    Vi som bor i litt mer grisgrendte strøk av landet reiser faktisk med ferge mange ganger for dag og må foreta denne gymnastiske øvelsen stadig vekk. Her sliter vi med fergeselskap som regner anbud ut fra antall bilplasser på dekk, og litt til. Dette medfører en sammenstuing av biler som gjør at du ikke kommer deg ut av bilen i det hele tatt. Trøsten vår er at hvis denne gamle balja skulle finne på å synke, kan vi svømme ut av vinduet når vannet kommer i rett høyde.
    I Colorline regner de ikke anbud, de vil bare tjene mest mulig penger på flest mulig biler og en haug med passasjerer. Slik er det i dag. Jeg reiste med Kielferga da de hadde innkjøring på siden og navnet var Jahreline. De stuet tett den gangen også, men de passet på at vi kom oss ut og inn i bilen på skikkelig vis. De skulle jo ha oss til å kjøpe både mat og drikke og huske turen som en positiv opplevelse.
    God tur neste gang du reiser med ferge!

    • Heisan, Svein! Takk for kommentar, som jeg for øvrig er helt enig i. Også jeg husker med litt vemod JahreLine – som du så riktig sier, stuet de tett der også, men passet samtidig på at det var mulig å ta seg ut og inn av bilen med en viss verdighet i behold…

  2. Det finnes regler for statens riksvei ferger om avstand foran og på siden av biler som fraktes!
    Det er også noe annet jeg ser meg lei på langs våre nye motorveier. Det er ingen snakk om å senke farten ved dårlig/nedsatt sikt og ved glatte/våte veier. Dette er skiltet på alle motor veier litt syd for Øresund. En eller annen sjef i veivesenet Vestfold, uttalte at det var vanskelig å gjennomføre. Jeg i min enfold tenkte at det bare var å henge opp et skilt til som angir hastighet ved de varierte vær forhold?? Det var ifølge politiet 40m sikt da det smalt på E18 i sommer. Med en fart på 110Km/t og doggvåte veier kan det tenkes at bremselengden blir en tanke lenger enn forventet.
    Mange hilsener Claus Hansen.

    • Takk for konstruktivt innspill – skal ta opp det du setter fingeren på her!

Legg igjen en kommentar